Evenfall (edycja polska)
Magiczne klany przygotowują się do nowej epoki
Nastał czas zmierzchu dotychczasowego świata. Kruszą się granice rzeczywistości i budzą się siły nadprzyrodzone. Drzewo Świata otwiera swe pełne blasku bramy prowadzące do nieznanych i odległych regionów. Wysyłaj tam wiedźmy ze swojego klanu, aby odkrywały nowe miejsca mocy i przejmowały nad nimi kontrolę. Odprawiaj tajemne rytuały i walcz o magiczne kamienie. Na tronie może zasiąść tylko jedna osoba!
Evenfall to strategiczna gra, w której uczestnicy przewodzą potężnym klanom wiedźm w trudnych czasach zawirowań i konfliktów. Rozgrywka opiera się o efektywne zarządzanie kartami, by jak najlepiej wykorzystać łączące je zależności. Wykorzystując zarówno popularne, jak i nowatorskie mechanizmy, oferuje satysfakcjonującą rozgrywkę, która nabiera smaku, w miarę jak poznajemy wewnętrzne synergie.
Na czym to polega?
- Rozgrywka w Evenfall trwa trzy rundy, a każda z nich obejmuje cztery fazy.
- W fazie zwiadu gracze pobierają surowce, manę i karty, jak wskazują ich planszetki klanów.
- W fazie akcji uczestnicy rozgrywają tury w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. W pojedynczej turze gracz wykonuje jedną akcję główną i dowolną liczbę akcji darmowych.
- W ramach akcji możemy m.in. pozyskiwać nowe miejsca mocy, aktywować pola akcji poprzez wysyłanie na nie wiedźm i mędrców, a także aktywować żeton klanu, co pozwoli na przykład na zbieranie surowców.
- Sercem gry są jednak karty, które mamy na ręce. Zarówno rytuały, jak i specjaliści mają określony koszt w zasobach, jednak po zagraniu oferują potężne efekty. To właśnie one, umiejętnie zagrywane i łączone, będą zapewniały nam bonusy w trakcie gry i punkty zwycięstwa pod koniec.
- Gdy wszyscy gracze spasują, faza akcji dobiega końca i rozpoczyna się faza walk w każdym regionie rozgrywa się rywalizacja o trofea i magiczne kamienie.
- W ostatniej fazie gracze przygotowują się do następnej rundy albo, w rundzie trzeciej, do punktowania na koniec gry.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Z miejsc mocy w zewnętrznym kręgu możesz pozyskiwać zasoby, jednak nie zapewniają one punktów zwycięstwa na koniec gry. Specjalista oferuje różne efekty w zależności od tego, gdzie go zagramy. Karty możemy wykorzystać na różne sposoby, w tym odrzucając je, by zyskać surowce. Evenfall pełne jest istotnych decyzji, które z tury na turę krystalizują naszą strategię.
- Mnogość dostępnych kart miejsc mocy, rytuałów i specjalistów, a co za tym idzie również związanych z nimi efektów, sprawia, że poszczególne partie pozwalają na wypróbowanie zupełnie nowych rozwiązań i całkowicie różnią się od siebie.
- Dostępne w grze plansze klanów są dwustronne: mogą zapewnić graczom identyczne warunki początkowe lub specjalne umiejętności, które już na starcie nas zróżnicują i ukierunkują na nieco inne wyzwania. W ten sposób sami decydujemy, jaki charakter nadamy naszej rozgrywce w zależności od tego, w jakim gronie się bawimy i jak dobrze znamy grę.
Informacje o produkcie |
Nr katalogowy |
19654
|
Rodzaj |
Planszowe
Strategiczne i ekonomiczne
Przygodowe |
Min. liczba graczy |
1 |
Max. liczba graczy |
4 |
Czas gry |
120 min |
Wersja |
Podstawa |
Wersja językowa |
Polska |
Wymagania wiekowe |
od 14 lat |
Materiał |
Tektura
Papier / Makulatura
Drewno |
Płeć |
Chłopcy
Dziewczynki |
Produkt na baterie |
Nie |
Baterie w zestawie |
Nie |
Zasilanie |
Nie dotyczy |
Akcesoria w zestawie |
- 4 x Dwuwarstwowa planszetka klanu
- 4 x Licznik many
- 3 x Plansza regionów
- Plansza punktacji
- Planszetka Automy
- 156 x Karta
- 109 x Drewniany element
- 93 x Żeton
|